دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1399 - 15:40

محله سازمان برنامه تهران | نقشه و جزئیات

محله سازمان برنامه تهران کجاست؟ قیمت رهن، اجاره یا خرید اپارتمان در خیابان سازمان برنامه تهران چقدر است؟ نگاهی مختصر به تاریخچه سازمان برنامه استان تهران.
کد خبر : 475028
محله-سازمان-برنامه-3.jpg

سازمان برنامه استان تهران به واسطه بزرگراه حکیم یا همان علامه جعفری به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بعد از انقلاب اسلامی ایران، با در نظر داشتن رشد سریع جمعیت، این منطقه به دلیل دارا بودن آب و هوای خوب، افراد زیادی را به سوی خود جلب کرد، که نتیجه این فرایند شروع ساخت و سازها و پیشرفت عالی این محله شد. اگر این روز ها به خیابان سازمان برنامه و اطراف آن مراجعه کنید و نگاه گذرایی داشته باشید در میابید که ساختمان های زیادی در این منطقه ساخته شده است و به نوعی ساختمان های قدیمی را در بستر نوسازی قرار داده اند.


نگاهی مختصر به تاریخچه سازمان برنامه استان تهران


قبل تر ها قناتی به اسم <فرمان فرماییان> در نزدیکی پارک پرنیان امروزی وجود داشت که سازمانی عهده دار وظایف مربوط به کار آبرسانی این منطقه و لوله کشی از این قنات را بر عهده داشت و شروع به ساخت و ساز در این حوالی نمود. بعدها سازمان برنامه و بودجه، مالکیت این مناطق را به دست گرفت و مسکن هایی برای کارمندان و کارکنان این سازمان در نظر گرفته شد و خانه هایی ساخته شد و همچنین خیابانی هم نام با این سازمان در این منطقه احداث شد که سبب ساز اصلی شهرت این محله شد و در حال حاضر با نام سازمان برنامه شناخته می شود.


خیابان سازمان برنامه تهران


موقعیت خیابان سازمان برنامه استان تهران


اگراز روی یک نقشه به این ناحیه نگاهی داشته باشیم در میابیم که از جهت شمال مسیری به سمت بلوار آیت الله کاشانی را شامل است و علاوه بر آن از سمت غرب به بزرگراه باکری و از سمت جنوب به اتوبان تهران-کرج و در نهایت از جهت شرق به بزرگراه ستاری راه دارد. مسیر های یاد شده اغلب به عنوان مسیر های اصلی یاد می شود. همانطور که اشاره شد پیشرفت این منطقه تنهای در کلام نیست و وجود ایستگاه های مترو به آشکارا نشان از حقیقت این مسئله می باشد.


دسترسی های محلی این منطقه به مسیر هایی چون: بزرگراه ستاری، بزرگراه باکری، اتوبان تهران-کرج، بلوار آیت الله کاشانی، بزرگراه علامه جعفری، بزرگراه حکیم، بلوار شقایق، بلوار فردوس غربی، محله پرواز، محله جنت آباد جنوبی، محله فردوس، محله کوی ارم می باشد.


از جهت دسترسی به مورد های متفاوت از قبیل مساجد، فروشگاه ها، مراکز آموزشی و فرهنگی و دیگر مورد ها می توان به این موارد اشاره مختصری داشت.


مساجدی چون مسجد حضرت زینب، مسجد جامع نظام مافی، مسجد قمر بنی هاشم و مسجد انصارالحسین از اصلی ترین مورد ها می باشند. همچنین مراکز درمانی، داروخانه و درمانگاه های فعال زیادی در این منطقه وجود دارد. دارو خانه هایی چون داروخانه کیمیاگر، داروخانه یلدا، داروخانه دکتر امینی و داروخانه دکتر خلیلی از موارد زبانزد می باشند.


سازمان برنامه كجاست


خيابان سازمان برنامه كجاست


یکی از مناطق خوش نام تهران ناحیه سازمان برنامه می باشد. این محله واقع در منطقه 5 شهرداری تهران است. همچنین محل اسقرار خیابان سازمان برنامه غرب شهر تهران می باشد. از جمله شهرت های این منطقه می توان به سرعت پیشرفت آن اشاره داشت. در حالت کلی بافت این محله مسکونی و اغلب ساختمان های چند سال ساخت می باشد. در ابتدای این مطالب گفته شد که دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل دهنده این منطقه می باشد، اما این بخش ها شامل کدام مناطق می باشد؟


خيابان سازمان برنامه كجاست


سازمان برنامه شمالی، از جهت شمال و شرق به بلوار آیت الله کاشانی، از جهت غرب به بزرگراه باکری، از جنوب به بزرگراه علامه جعفری ختم می شود. در قسمت جنوبی این محله سازمان برنامه جنوبی واقع است که از بزرگراه حکیم تا اتوبان تهران-کرج امتداد دارد و از شرق به غرب در محدوده ی بزرگراه ستاری تا بزرگراه باکری است. این اطلاعات به افرادی که قصد خرید، اجاره و یا رهن در این محدوده را دارند، کمک زیادی می کند، اما وضعیت هزینه ها و بافت این منطقه چگونه می باشد؟ به ادامه مطالب توجه ویژه تری داشته باشید.


رهن، اجاره یا خرید اپارتمان در خیابان سازمان برنامه تهران


قیمت رهن و اجاره و حتی خرید خانه در خیابان سازمان برنامه با قیمت آپارتمان در خیابان سازمان برنامه شمالی تفاوت های آشکاری دارد. علاوه بر ویژگی هایی چون سن بنا، متراژ، موقعیت ملک و مشخصات دیگر، میدانیم که خرید و فروش آپارتمان با منزل دربست متفاوت است. در هر صورت سعی بر آن است که به شرح تمامی موارد بپردازیم. خیابان سازمان برنامه استان تهران از جمله مناطقی است که در مسیر پیشرفت سریعی قرار دارد، یعنی درصد ضرر در خرید و فروش این منطقه کم می باشد. بافت محله سازمان برنامه جنوبی بیشتر مسکونی می باشد که شامل مغازه های بیشتری هم می باشد.


رهن، اجاره یا خرید اپارتمان در سازمان برنامه تهران


یک نکته قابل توجه و مهمی که لازم به ذکر است این مسئله می باشد که، در محله سازمان برنامه تعداد انبوهی بوستان های کوچک و بزرگ وجود دارند که در کنار اینکه تاَثیر مثبتی بر روی آب و هوای این منطقه دارند، نقش مهمی در فراهم آوردن تفریحات سالم خانوادگی ساکنین ایفا می کنند. از بین بوستان های موجود می توان به پارک ساناز، پارک اردکانی، پارک پرواز، پارک مریم، پارک فردوس، پارک بهمن، پارک پرنیان، بوستان سپیدار، پارک نگارو بوستان گلدشت اشاره داشت.


با توجه به تعریف هایی که از این منطقه یاد شده است به آسانی می توان حدس زد که سطح قیمت ها در چه سطحی می باشد. قیمت های در نظر گرفته شده برای زمین های سازمان برنامه در سطح بالایی قرار دارد ولی این بالا بودن هزینه ها در حقیقت ضامن آرامش و راحتی می باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته